tisdag 13 november 2012

viktigaste-mötet-tävlingen

 
Sol i köket.



IDAG HAR DET VARIT HEMMAJOBB.

Minsta skatten hann knappt tillbaka till förskolan innan han blev febrig och förkyld. Den här tiden på året är verkligen tuff när man har små barn. Sjukdomarna står på rad i farstun. Lite trixigt blir det ju också med jobb och så. "Idag har du viktigast möte, men imorgon har jag", ni vet. Jag förlorade viktigaste-mötet-tävlingen idag så jag vabbar lite, men jobbar också en del hemifrån när skatten sover eller ser på en film. Det brukar ju gå att få ihop allt till slut. Och inte alls dumt att få en extra mysdag med sin lille, som ju blir lite extra kramig med en gnutta feber i kroppen :)

Men solen strålar och det ger ny energi! Köket badade i ljus idag, inte vanligt i november. Ett litet tips till er. Ser ni att jag under lillens plats har ett golvskydd. Det är från Ikea och jag tror att det egentligen är till för att kontorsstolar ska rulla lättare. Det är toppen att ha under barnstolen, skyddar golvet, men syns knappt. Har du en matta under köksbordet är det ju ännu viktigare med ett bra skydd. Knölar sig inte och ligger helt still. Det blir veckans tips!

Kram på er.



  

5 kommentarer:

  1. Har just hittat till dig :)! Ni har verkligen åstadkommit något fantastiskt med ert hus! Blir så glad varje gång jag av en slump ramlar över likasinnade. Mycket, mycket påminner om vår filosofi i renoveringen av vårt hus & detaljer som ni valt tilltalar mig så mycket. Kommer igen!

    SvaraRadera
  2. Jag har också just hittat till dig! Vilket fantistiskt hus du har!!

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag sa till min sambo att vi borde skadfa härom dagen när vi konstaterade hur golvet blivit slitet just under barnstolen.
    Vilket härligt rum och härligt med sol i annars så gråa november.

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Oj vilket härligt ljust kök ni har! Och skåpet, oj så fint!

    SvaraRadera