fredag 9 november 2012

malta del 1

 
Promenaden ner till hamnen i Marsaskala.

 
Traditionella maltesiska fiskebåtar.

 
Min morgonpromenad, i strålande sol vid sjusnåret.

 
En lycklig loppa i vår badvik.

 
Lilleman grävde och grävde.


NU VAR DET LÄNGE SEDAN VI HÖRDES.

Vi har haft en välbehövlig semester hos mina föräldrar i deras andra hem på Malta. Tankat sol och värme och varandra så det ska hålla oss vid liv dessa kalla vintermånader. 

Jag är ju ingen vintermänniska alls och börjar alltid muttra så här års att "vi borde rycka upp plantorna med rötterna och göra något bättre av våra liv, på en varmare och mindre eländig plats". Älsklingen som är van vid det här laget och vet att det går över med vårsolen i maj skrattar mest och påminner mig om det nya spännande jobbet jag börjar snart. Och om vårt älskade hus som vi aldrig vill lämna. Och om plantorna som nog inte alls vill ryckas upp med rötterna utan bo kvar nära vänner och familj. 

Men lite medelhavsluft (oh vad jag älskar att vara nära havet, riktiga havet med rullande vågor och saltstänk) och Maltas varma sol (27 grader i skuggan och ett hav så varmt att skatterna låg i hela dagarna) har lugnat mig lite. 

Så nu tar vi helg och hörs snart igen. Visst?


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar