tisdag 27 november 2012

julreportage



 
Oj det här var ovant!



VILLA NÅGORLUNDA I LANTLIV.

I nya numret av Lantliv är vi med i ett julreportage. Det fotades hemma hos oss i september och bilderna är fantastiskt fina. Det är duktiga teamet Carina och Anna som har fotat och stylat. Lite lustigt att vi släpade in granar och renfällar och slog in paket i strålande septembersol, och nu när hemmet börjar bli julpyntat "på riktigt" så kommer de här bilderna. En fuskjul och en riktig samtidigt :) Men ett fint reportage är det och väldigt roligt hade vi när vi gjorde det, som ni kan läsa om här. Det är för övrigt fantastiskt vackra hem med i det här numret av Lantliv och jag är smickrad att vårt lilla hus finns med i det fina sällskapet. Bjuder på några bilder från reportaget.

Kram.

 

 
Matsalen med julaftonsdukning.

Foto Carina Olander, styling Anna Truelsen.

 
Anna hade gjort den vackra mosskransen som vi pyntade med röda äpplen och levande ljus.

Foto Carina Olander, styling Anna Truelsen.
 
  
Pepparkaksbak i september! Det doftade ljuvligt och vi gräddade dem faktiskt, så det var inte bara för syns skull :)

Foto Carina Olander, styling Anna Truelsen.
 
 
Och så avslutningsvis min favoritbild som inte kom med i reportaget. Hela fotosessionen slutade med att V tröttnade på allt poserande och i sitt försök att smita lyckades välta jullyktan med resultat att det skvätte smält stearin i hela hallen...

Foto Carina Olander, styling Anna Truelsen.






 

14 kommentarer:

  1. Åååååå, häftigt! Nu måste jag springa och köpa!!! Ska visa för alla jag känner!!

    SvaraRadera
  2. Sååå fint reportage. Och tack vare det hittade jag till din fina blogg.

    SvaraRadera
  3. Hej! Grattis till fint reportage i tidningen! Blir nyfiken var ni köpt vägguttagen som syns på bilden från köket,(sid 37) Jättefina! Håller själv på och renoverar vårt kök och jag är ute efter något sådant! :)
    Hälsningar Elisabeth i Kvarnboden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabeth, vägguttagen kommer från Nacka Byggnadsvård eller Byggfabriken (båda har webbshopar), vi har likadan i hela huset och jag köper från båda ställena, de säljer samma märke.

      Radera
  4. Vackert hem plus duktig Anna och Carina..det kan inte bli annat än fantastiskt!!


    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jätte fint reportage och en super fin blogg. Måste köpa lantliv tidningen för fler vackra bilder. Trevlig måndags kväll!

    SvaraRadera
  6. ha ha , va kul att du visade sista bilden.. det går ju ofta till så där i verkligheten, men det förskönas allt som oftast. SUPERFINT hem du har, o du verkar få till det där lilla extra i inredningen. Gillar din blogg

    SvaraRadera
  7. Jättefint!
    Men golvet, GOLVET!! Säg att det inte är originalgolv, utan något ni lagt in själva?! Och därmed går att köpa?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, du kommer att bli nöjd ;) Golvet är ett massivt plankgolv från Byggmax som vi sedan vitlaserat och mattlackat. Vi hade tyvärr inte originalgolven kvar på nedervåningen så vi var tvungna att lägga in nytt.

      Radera
    2. Du anar inte hur glad jag blir (kom nästan en tår, kanske lite pga 34 v graviditet, men ändå!)! Stort tack för svar!!

      Radera
  8. Underbart reportage i tidningen, jag bläddrade fram och tillbaka :)
    Nu ska jag titta vidare här inne :)
    Ljuvlig blogg :)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt repotage!
    Gillar sista bilden med hela familjen. :) Det är precis så dom är de små... bråttom, bråttom..

    Ha en fin vecka!
    Mvh Marie

    SvaraRadera
  10. Måste nog köpa tidningen jag med. Ert hem är ju såååå vackert!
    Din klänning såg så fin ut. Vart har du köpt den? Den vill jag ha!

    /Kattis

    SvaraRadera
  11. Så vakker en reportasje fra hjemmet deres.Herligheten, så fint dere har det:-)
    Kristin

    SvaraRadera