tisdag 27 november 2012

adventskalender

 
Veckans DIY-tips: Svävande adventskalender



JULPYSSEL OCH LITE LEDIG TID

Ute vräker regnet ner och det är ingen vidare julstämning. Men inne julpysslar vi för fullt, pyntar och bakar pepparkakshus. Jag har en veckas ledigt då jag är mitt emellan två jobb och jag passar på att göra så mycket som möjligt färdigt här hemma innan det nya spännande tar vid. Här kommer några bilder på min adventskalender, svävande uppe i kökstaket. Den är full med små överraskningar men jag vill ju inte berätta vad eftersom man aldrig vet vilka små skatter som kanske tjuvläser bloggen så här i juletid. En effektfull detalj blev den tycker jag, med en gren från trädgården och hemmagjorda pappersstrutar. Inte alls svårt, men lite tidskrävande. Inget för den med dåligt tålamod med andra ord ;)

Kram på er så länge.



  

 
Full med hemligheter som räcker ända fram till jul.



 

6 kommentarer:

  1. Älskar, älskar, älskar ditt hem!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Fantastisk, tack för den idéen =)) Vacker bild, med snyggkudde där i stolen och allt, mycket stilfullt!

    Ha en fortsatt bra dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  3. Du har faktiskt en jätte fin blogg o super fint hem! Super fin adventkalender, så FIIIINT! Tack för denna fina idéen! ÄLSKAR allt va jag ser! :)

    SvaraRadera
  4. Åh himmel så fint!!!!!
    kopierar bilden och lägger i mitt privata album som inspiration…
    Så fint!!!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk idé, enkel och så vacker!!!!
    Hittade hit genom Anna Truelsons blogg. Vilket vackert hem ni har!!!
    Ni har verkligen gjort ett bra jobb!! Ska kika runt lite mer nu:)

    Hälsningar lisamaja

    SvaraRadera