måndag 12 november 2012

adventskalender

 
Resultatet av gårdagens pyssel.



BARA TRE VECKOR KVAR.

Till advent alltså. Brukar varje år göra en "paketkalender" till barnen och årets version blir en med klassiska pappersstrutar. Har en idé hur jag ska hänga dem (högt så att inga små nyfikna gryn kikar i förväg) på en gren i taket. Tror att det kan bli både vackert och stämningsfullt. Nu återstår att hitta en lämplig gren (nackdelen med att bo i stan, man kan ju inte bara hämta en i skogen...) och förstås något att fylla pappersstrutarna med.

Fortsättning följer.




  

3 kommentarer:

  1. Fina strutar!!! Ha en bra dag. /Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin idé!! Jag har just en sådan "gren" hängandes i taket som blivit kvar i taket efter att jag haft örter på tork, kanske jag skulle ta mig ann lite julpyssel jag med för lillgrabben och fixa ihop strutar eller påsar - tack för tipset! Skön måndag till dig*

    SvaraRadera
  3. hej hej!

    Ute å letar ny inspiration så halkade jag in här hos dig..;)
    Vilket underbart hem och vilken underbar blogg..Kommer gärna igen..
    Kram Katarina

    SvaraRadera