onsdag 28 november 2012

3 små hus på rad

 
Ett litet hus till var skatt.



JAG BAKADE PEPPARKAKSHUS IGÅR.

Och varje år undrar jag varför jag ger mig på det. Det tar så lång tid och delar går sönder och sockret bränner och allt ihop kollapsar och så får man börja om igen. Till och med jag som vanligtvis har världens tålamod blir alldeles tokig. Men vet ni vad som gör det värt det? Trollungarnas glädje när det är klart. De öppna munnarna och de glittrande ögonen och deras "Åh mamma så fint!" Stolt som en tupp säger man "Men det var väl ingenting, allt för er sötnosar, varsin liten stuga, varsågod!". Så nu pryder det skänken i vardagsrummet tills det blir lagom dammigt och dags att äta upp.

Och nu börjar vi bli redo för advent.


  

9 kommentarer:

  1. Vilket gulligt litet hus! Ett kedjehus kanske man kan kalla det! Kram!

    SvaraRadera
  2. Supersnygga!!! Ja det är mycket slit..men värt det. :) Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket fint hus du har gjort. Ha en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Sååå fina!!! I år tänkte jag köra med limpistol :)

    SvaraRadera
  5. Så snyggt!! mycket arbete men lön för mödan då det sedan står där... verkligen snyggt :)
    Ha det bra, MALIN

    SvaraRadera
  6. hur sött som helst! och ja, vad gör man inte för de små´s tindrande blickar...=)
    underbar adventskalender med!
    ha de gott
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina hus, kan du komma hem till mig och göra dom också för jag blir gaaaaaalen :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Väldigt fint hus du bakat! Kul att se ert hem i lantliv! Jättefint. Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint!! Finaste pepparkakshuset jag sett på länge!

    Kram Marie

    SvaraRadera