måndag 6 augusti 2012

sommaren som var

 
Vackra men vilda rabatter på ön.



IDAG BÖRJAR JAG JOBBA IGEN.

Och visst svider det lite. Fem ljuvliga sorglösa veckor med älsklingen och barnen i solen på vår ö är över. Nu vardag och dagis och stora jobbutmaningar för oss båda. Jag vet att innan veckan är slut har jag sugits in i den där pulsen och storstadslunken och alla deadlines och leveranser och projekt som jag egentligen gillar. Full fart och andan i halsen och intressanta möten och nya utmaningar och snygga jobbkläder är ju det roligaste jag vet. Men just nu är min klocka inställt på skärgårdstid. På trätofflor och flakmoppar och solnedgångar och vattenkluck. Det tar lite tid att ställa om bara.

Njuter av lite sommarminnen så länge. Kram.

 

 
Loppan på nya uppdrag på ön.
 

 
Två små fjärilsjägare.
 

 
När man är liten och trött är det skönt
att vila en stund i hängmattan.


 
Den vackra bolltisteln i blom.
 

 
Min guldlock leker i viken.
 

 
Loppan på sköldpaddans rygg, som barnen
kallar stenen i vår vik. 




 

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med semesterlunk :-) det går så himla fort bara....Jag mjukstartar denna veckan, semester idag, jobb imorgon och sen semester igen resten av veckan, nästa vecka blir det full fart med rutiner och tider igen.

    Fina sommarbilder och vilken ljuvlig ljusfaluröd färg på ert sommarhus, supersnyggt!!
    Kram Paula

    SvaraRadera