torsdag 5 juli 2012

stockholmssommar

 
Lycka är att åka karusell.



Att ha tid för varandra.

Riktig tid. Så mycket som behövs. Det är semester för mig. Vi har sällan särskilt mycket inplanerat på våra semestrar. Annat än att vara tillsammans. En hel sommar på landstället på ön är en typisk familjen N-semester. Eller fyra veckor på Malta. Eller tre veckor i Barcelona. Att verkligen hinna med. Inte flänga runt så mycket. Vardagen är ju redan så full av fläng. Semestern behöver stå för något annat. Jag behöver andas. Och bara vara. Och ha riktig tid för min familj. Vi försöker i och för sig alltid ha plats för familjetid och varken älsklingen eller jag jobbar så där tokmycket, men vardagen kräver ju ändå sitt. Nu när vi är lediga är det annat. Lite som att lära känna sina älsklingar på nytt. Hinna busa och se glittret i ögonen. Hinna lyssna på de eviga frågorna och hinna fundera på svaret. Hinna vänta på alla "jag ska bara" och "jag kan själv". Ja, det är den bästa semestern.

Igår var det årets Skansen-dag. Något jag själv växte upp med och som för mig är ett måste varje sommar. Så mysigt för alla storlekar.

Nu, stora kramen så hörs vi snart igen.



 
Vackra miljöer, mycket att utforska och åka på, men tillslut blir man så trött.
 





1 kommentar:

  1. Ser underbart ut. Längtar till vår semester. Inget planerat här heller. Vill bara ta dagen som den kommer. Men både skansen och grönan ska nog hinnas med!

    SvaraRadera