torsdag 26 juli 2012

ett eget krypin

 
En egen vrå till min stora pojke.



IBLAND ÄR DET INTE LÄTT ATT VARA STÖRST.

Min största skatt är tio år och då är det inte alltid lätt att ha två småsyskon på två och fyra. De små tar ju så mycket plats och respekterar inte alls den privata sfär som börjar bli viktig när man är större. Den som är stor måste ju också vara den som är klokast och snällast hela tiden. Nu är min stora kille en otroligt fin och vänlig storebror som verkligen tar hand om de små. Men en egen liten vrå - att läsa och pyssla och lyssna på musik och kanske även sova om det inte känns för läskigt - kan vara skön att ha. 

På ön har vi ju inte samma ytor som hemma i stan och inget barn har eget rum. Men med lite kreativitet kan det gå ändå. Vi röjde ur en stor skrubb under trappen på allehanda bråte. Skrubbade den ren med såpa, lagade väggarna där det behövdes och målade allt med linoljefärg. Vi sågade upp ett hål i väggen och satte in ett av husets gamla fönster som vi hittade i skjulet. När vi kommer ut nästa gång och färgen har torkat ska jag inreda med säng och kuddar och hyllor och vimplar och annat mysigt. Och förhoppningsvis blir det ett riktigt mysigt krypin till vår stora fina tioåring.

Kram så länge.


   

5 kommentarer:

  1. Oj så fint! Det kommer att bli toppen med en egen liten vrå. Båda era hus är helt underbara, jag följer med stort intresse. Är så glad att jag hittade hit!

    Kram, Anette

    SvaraRadera
  2. Gud ni är så ambitiösa och duktiga! <3 Ett otroligt vackert hem och sommarställe har ni! Vilken dröm! Låter ju supermysigt för storebror att få ett eget krypin <3

    SvaraRadera
  3. veko01@handelsbanken.se27 juli 2012 kl. 11:15

    Hej P!
    Låter som om ni skapar en egen Harry Potter koja :)
    Min mellan tjej Alex skulle bli hur avis som helst om hon såg den.

    Sommar kramar,
    Vonan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, precis vad min T kallar det! Harry Potter-rummet!

      Radera
    2. veko01@handelsbanken.se30 juli 2012 kl. 17:12

      Hej igen!
      I sommar var jag och stora tjejerna till London och shoppade, som vi har som tradition tillsammans med Alex bästis med mamma. I år åkte vi till Warner Bross Studios och gick på "The making of Harry Potter" Det var superkul t om med för mig och Bella som är 16 år. Kan verkligen rekommenderas om du T är inne på Harry Potter.

      Kram,
      Vonkan

      Radera