måndag 11 juni 2012

stänkskydd

 
Nystädat och nypiffat i köket.



Allra enklaste stänkskyddet.

Är en bricka från Indiska. Bara att ställa dit. Och ta bort när man tröttnar. Piggade upp lite tycker jag. Runda former i fyrkantigt kök känns också skönt som avbrott.

Minns ni att jag oljade våra målade ekskivor med hårdvaxolja? Jag lovade ju att återkomma med resultatet och det är så bra! De är nu hur tåliga som helst, står emot vatten och mindre repor är lätta att gnugga bort med en grov trasa. Det tog lite tid innan den härdade, tycker jag. Mycket längre än vad som stod på burken. Men när det väl blev hårt blev det enormt stryktåligt. Inte längre några "vattenmärken" i träet.

Så två tips till er idag :)


  

4 kommentarer:

  1. Så vackert! Inspirerades och blev en härmapa! Hoppas att du inte misstycker!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt! Tar efter till vår nya lägenhet i Stockholm som är "väldigt stram".
    Hos oss har vi användt hårdvaxolja sedan 5 år tillbaka och jag är helt förälskad. Vi har det på skeppsgolv, bord och bänkskivor och det är verkligen så mycket bättre än vanlig olja.

    SvaraRadera