onsdag 20 juni 2012

piffat av någon annan

 
De bara "råkade" hänga där.



Hej fina ni.

När Anna var här i lördags stylade hon villa N så där inredningstidningsaktigt. Ni vet, det bara råkar hänga en fin klänning och en sjal sådär i sovrummet som om man alltid är på väg till sin nästa fest. Och skorna (de högklackade förstås) är lagom snyggt urhoppade i hallen. Och vi ska förstås finfika med bästa porslinet och tända ljus just som kameran kommer fram. Man tänker inte så mycket på det när man läser inredningsreportagen, utan det ser mest snyggt och inbott ut. Men inget är ju förstås med på bild av en slump. Det var riktigt roligt att se sitt hem med någon annans ögon, och medan vissa ändringar bara var för kamerans skull, som det jättestora olivträdet vi ställde precis framför diskmaskinen, blev andra förändringar bestående. Som placeringen av en lampa i köket. Den hade råkat hamna där den stod och blivit kvar. Men var tvungen att flyttas på för bildens skull och det blev ju så mycket bättre, så den blev kvar på sin nya plats.

Ja, en rolig övning var det och man ser sitt hem med nya ögon. Kram.  



1 kommentar:

  1. Oj, här kommer jag ramlande in, jag vet knappt vart ifrån..men tack o lov. Vilken fin blogg du har! Jag hittar vackra saker, smarta lösningar, lust o inspiration. Nu skall jag bara komma ihåg att favoritmärka den så jag vet att jag hittar tillbaka :)

    SvaraRadera