måndag 18 juni 2012

här hemma just nu

 
Morgon i köket hemma hos oss.



Hello all!

Ny vecka och till helgen midsommar. Då är det ju verkligen sommar, eller hur? Det lite ostadiga vädret i juni och när man fortfarande jobbar är det svårt att få riktiga sommarkänslor, men till helgen så. Blommor och midsommarstång, sill och jordgubbstårta. 

Köket har tillfälligt fått svarta stolar och min "greklandsoliv" står på köksbordet. Skulle gärna vilja ha en matta under bordet men tycker det är svårt att både hitta en som jag gillar och en som tål småbarn. Kombinationen är inte helt lätt... Har en som jag egentligen har tänkt ha i barnens rum, men kanske ska prova den här först... Under lillens plats har vi ett genomskinligt golvskydd i plast från Ikea, som jag egentligen tror ska ligga under kontorsstolar för att de ska rulla lättare utan att ge märken. Hur som helst är det mycket praktiskt för att skydda det nylagda golvet från diverse stänk och "tappade" bestick.

Nej nu mot dagis och jobb!

 

 
Greklandsoliven på plats. Träljustakar från Day. Rullgardinen silar morgonsolen lite lagom.
Den är monterad djupt inne i fönsternischen och upprullad syns den nästan inte alls.


 

5 kommentarer:

  1. Hos lillavillavita.se finns en matta från House doctor i svartvitt som ska vara tålig och lätt att torka av och som ser fin ut av bilderna att döma. Hoppas du hittar en du gillar till ert vackra hem. :)

    SvaraRadera
  2. Hej jag undrar vad det är för färgkod på den färg som finns på era lister. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte färgkoden. Färgen kommer från Ottossons och är en linoljefärg med namnet Ljusgrå.

      Radera
  3. Hittade just till din blogg och vilket fint hus ni har! Blir avis big time, speciellt nu då vi bor i hyrt hus några år.

    Hälsningar från Madrid

    SvaraRadera