söndag 3 juni 2012

frukost vid kakelugnen

Vi värmer oss vid kakelugnen.



Vilken storm vi har haft!

Igår kväll blåste det så huset gungade. Läskigt tycker jag, med vinande vindar och skallrande fönster. Och vår lilla katt var försvunnen i ett dygn. Hon blev nog överraskad av regnet och försökte vänta ut det någonstans. Till slut gav hon upp och kom hem sent i går, och i natt har hon sovit som en varm boll vid mina fötter.

Vi eldar i kakelugnarna, vilket nästan aldrig händer på sommaren, och roar oss inne med spel, film och pyssel. Mysigt på sitt sätt.

Men nu vill vi snart ha sommaren tillbaka.

 

3 kommentarer:

  1. Mysigt värre!!! Ja vilket oväder, snöblandat regn och storm...hua skulle oxå behöva en sån härlig kamin;) Kram

    SvaraRadera
  2. underbart med kakelugn! mysigt med innedag! vi myser på för fullt vi också, men jag saknar verkligen den där kakelugnen. vi ska snart börja en omfattande renovering, och jag är så otroligt tacksam över att du bloggar och ger mig inspiration och tips påbyggnadsvård! =) tycker ni får det så otroligt fint, klassiskt och älskar även din stil! och att du återanvänder och fixar till eller byter användningsområde på vissa möbler! underbart! tack!
    kram från norrland

    SvaraRadera
  3. Kakelugn är gott att värme sig med, även i juni månad :-(

    Ha det gott

    SvaraRadera