lördag 2 juni 2012

en kasse full med sommar

 
Fredagens inköp på blomsteraffären.



Godmorgon lördag.

Eller kanske godförmiddag? Mina små sov till nästan halv tio idag idag! Man sover gott i regnet, svalt och mörkt med regn som trummar mot fönsterblecken är ju rena sömnpillret jämfört med ett varmt och kvavt sovrum med morgonsol som letar sig in i springorna runt rullgardinen. Idag ska vi göra ingenting, och det är ju den bästa lördagen tycker jag. Kanske hyra en film och kura inne i stormen.

På väg hem från jobbet igår passerade jag får fina blomsteraffär och handlade lite sommar. Två fulla kassar. Inget piggar väl upp som nya blommor?

Nej nu dags att ordna frukost till mina små. Eller snarare brunch med tanke på vad klockan är.

Kram och ha en fin lördag i regnet.  




2 kommentarer:

  1. Brunch är bäst!!!
    Underbara blommor!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga blommor! Vi åt brakfrukost mitt på dagen med american pancakes och blåbärssmoothie och nybakt bröd :) Hoppas i får en mysdag i soffan :)

    SvaraRadera