tisdag 24 april 2012

ett litet litet sovrum

 
Hihi, ser ni min lilla älskling som har smugit sig in och kikar fram på en av bilderna?



Nu har vi flyttat in.

Och trots att alla möbler är samma som förut, känns sovrummet alldeles nytt. Tänk vad man kan åstadkomma med lite färg. Sängen byggdes om och målades vit, som ni vet. Och Hemnesbyrån från Ikea fick sig en makeover. Sängskåpen från Indiska är även de tio år gamla och har målats om från brunt till vitt till grått och nu till svart. Känns skönt och harmoniskt att hålla sig till ett fåtal färger i sovrummet. Särskilt om rummet är så pyttigt som det här. Vi har verkligen fått klämma in de få möblerna, men med en enkel färgsättning känns det ändå som ett rum med stil. Min ambition var att få till en hotellsvit-sömniglägenhetiParis-svensksommarlängtan-kolonialstil. Bra mix, eller hur :) Det bästa av alla världar.

Lite nytt pynt och piff kostade vi på oss när vi var så sparsamma och målade om sovrumsmöblerna (för fjärde gången på tio år...). Den underbaraunderbara marockanska urnan från TineK, min senegalesiska korg med lock från Afroart, myrten på stam och kruka (egentligen för utomhusbruk) från Plantagen och nya allra finaste sängkläderna från Ikea. Det är fördelen med små rum, det behövs inte så mycket för att få till det.

Tv:n har vi kastat ut också. Den ska ner i källaren där det så småningom ska bli tv- och spelrum för alla trollungarna. Så nu är det här ett rum för vila, goda romaner och ♥.

Allt gott :)




 
Ni vet ju vid det här laget att jag gillar att hålla det enkelt. Enklaste och vackraste tavlan har jag gjort själv: en Ikea-ram, ett fotopapper och en skrivare. Och så inledningsmeningen i Karen Blixens bok Out of Africa. Denna fantastiska mening som inleder denna fantastiska bok. En roman som börjar på det här sättet kan ju inte bli annat än underbar :)



7 kommentarer:

  1. Å du är helt makalös till att få till det sååååå snyggt!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det blev! :) Byrån blev lyxigt snygg!
    /Mia

    SvaraRadera
  3. Är så glad att jag hitta hit vilket underbart fint hem ni har!
    Kram Tina!

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Och tavlan är helt magisk!
    Ha en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Men herreguud så fint det blev,sådär vill jag också ha!;)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte läsa den texten utan att höra Meryl Streeps röst. Hennes danskbrytning, pauserna, fraseringen. Älskar de orden. Boken. Filmen.

    SvaraRadera
  7. Åhå så fint. Att jag alltid blir så inspirerad här hos dig. Tack.

    SvaraRadera