söndag 1 april 2012

april april

 



Godmorgon finingar!

Ni blir väl inte lurade idag? Själv ska jag dyka ner i tidningen och leta efter dagens skämt. De brukar ju vara duktiga på att få till det. Ett år skrev DN om en paradisö i Medelhavet som få kände till. Det var ett långt reportage och lät helt fantastiskt. Lite för fantastiskt, borde man kanske ha tyckt... Men jag svalde det med hull och hår och smugglade till och med undan tidningen för jag tänkte överraska älsklingen med en resa dit, vi som älskar Medelhavet. Gissa om jag blev besviken när jag dagen efter insåg att jag var grundlurad. En riktig sill. Haha, så kan det gå och det är faktiskt lite synd att den där ön inte finns :)

Men idag blir det en härlig söndag. Börjar känna mig pigg igen och vi har inte så mycket på schemat, ett litet barnkalas för loppan bara. Älskar verkligen dagar som är oplanerade. Att bara vara och skrota omkring här hemma tillsammans. Leka lite, pyssla lite, mysa lite.

Igår lyckades jag tömma en hel massa kartonger som har stått i källaren i evigheter. En hel del åker rakt till tippen och det är fantastiskt skönt att rensa! Resten har fått plats i skåpet som verkligen slukar hur mycket som helst. Så mycket att allt man inte vill titta på ryms i den nedre delen, och det som är lite finare får synas bakom glasdörrarna. Det är roligt att plocka med det man har och få det att se fint ut genom att arrangera sakerna på olika sätt. Reseminnen, arvegods och kära saker i fin kombination. Det personliga är det charmigaste, tycker jag :)

Hoppas ni får en härlig dag. Kramar.

 

 
Endast de käraste sakerna får stå bakom glaset. Och det bästa är att det finns plats att fylla på med mer!





 

 

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken underbar blogg, vilket fint hem och fina barn!

    Du ar ju huset som jag drömmer om! Jättefint! Gillar skarpt erat platsbyggda skåp, önksar jag hade plats här hemma för ett sånt. Man kan ju iofs göra ett mindre =)

    Ha en bra dag!
    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt jag tycker att det är i ditt skåp. Skålen, urnan, äggen. Så genomtänkt. Snyggt.

    SvaraRadera
  3. Oplanerat är alltid det bästa!
    Vad fint det blev! Gillar riset med småfjädrarna i.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vad roligt att jag hittade denna blogg, massa fina bilder du har ! :)

    Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, ädelstenar och läder, www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja! :) Glad Påsk!

    SvaraRadera