söndag 11 mars 2012

killarna

 
Stora killen som liten skrutt.



Hej alla fina!

Vilken solig dag det verkar bli idag. Har hunnit springa en kort sväng (med betoning på kort, är verkligen inte i form!) redan och det finns faktiskt inget bättre sätt att börja dagen. Idag blir det stora sorterardagen tror jag. Plocka undan alla tjocka vinteroveraller och fram med lite lättare vindjackor och skor. För nu ska värmen komma i veckan! Och det låter ju fantastiskt :)

Jag visar ju oftast bilder på min lilla loppa eftersom hon är en sådan solstråle och en riktig linslus. Killarna fastnar inte på lika många bilder. Men här är de i alla fall förevigade. Min stora skatt som fyller tio i sommar (hur gick det till?) som liten på Mallorca. Sötaste lilla lintotten. Och så minsta älsklingen med den eviga nappen i munnen. Vi försöker plocka ur den när han är vaken, men han hittar alltid en ny i någon gömma och så sitter den där igen. Nåja, i sommar blir det en tur till Lillskansen och ge hela rasket till kattungarna. De är lika mina killar. Men mest till det yttre, i sinnet är de helt olika skrot och korn. Den ena aktiv och utåtriktat, den andra blyg och eftertänksam. Men det är ju det fina. Att de är som de är redan från början.

Nu är det dags att börja sortera! Kram.

  

Minsta skrutten med proppen på plats.


 

4 kommentarer:

  1. Vilka söööööötisar kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Fina killar <3

    Kikar ofta in här o insuper den otroliga atmosfären - så fint hem!
    Måste fråga - färgerna från Fired Earth, köper du de direkt fr butiken i Sthlm eller finns de på vanliga färgaffärer oxå, dvs Colorama, Beckers osv...? Eller kan man köpa över nätet? Vad kostar en burk på 1 liter? Behövs många strykningar? Grundfärg?

    Har köpt ett gammalt skrivbord som nu är grönt Nen som jag vill måla, tycker färgen som är idag inte verkar sådär tjock utan tunnare...det borde väl gå att måla över befintlig färg med dessa, eller?

    Vore jättekul om du har möjlighet att svara :)

    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, jag köper min färg från Fired Earthbutiken i Stockholm. Vad jag vet finns inga andra återförsäljare eller webbshop, men ring och fråga. Kostar som en vanlig burk Beckers eller liknande. Antalet strykningar beror (som alltid) på kulören på underlaget och kulören du målar med. Tex vit på mörk botten behöver ju många strykningar. Medan andra kulören som tex svart täcker mycket bättre och behöver färre strykningar. Vet ej om detta märke är bättre än något annat, men jag personligen älskar deras färgpalett och tycker om finishen. Lycka till!

      Radera
  3. Molly gav bort sin napp till Lollo & Bernie. Sunwings mascotar i somras när vi var på Kanarieöarna. Det gick vädligt smidigt. Hoppas det funkar lika bra för er på Skansen.

    SvaraRadera