lördag 25 februari 2012

när det blir som man har tänkt sig

 
En lugn stund i köket, fast inte ikväll.



Nu får det räcka för ikväll.

Fast egentligen skulle jag kunna hålla på hela natten. När jag väl kommer igång med mina färgburkar och målarpenslar och slippapper blir jag nästan lite besatt. Vill passa på att måla allt på en gång. Och som om det inte räckte med målningen av fönster och socklar och stolar och bord kom jag på att det där gamla ärvda vitrinskåpet i källaren nog skulle passa perfekt som överdel på den loppisfyndade skänken. Lyckades övertala mannen att vi skulle släpa upp det nu ikväll bara för att prova. Tungt som ett jehu var det och vi var tvungna att bära det ut genom källardörren, över gräsmattan och in genom ytterdörren eftersom det var för stort att ta upp genom den smala källartrappen. Vi lyckades baxa upp det på skänken i vardagsrummet. Och det blev helt perfekt (tur var väl det, så vi slapp bära tillbaka det hela vägen...). Ett härligt skåp blir det hur som helst och som nästan är 2,5 meter högt. Nu återstår att måla hela härligheten med ljusgrå linoljefärg. Lovar er några bilder imorgon när det är ljust igen.

Nej, nu ska jag duscha slipdammet ur håret och sedan blir det en sen tv:kväll.

Kram och så hörs vi imorgon.



  

2 kommentarer:

  1. spännande :)
    å missa nu inte...

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter....
    redan 100fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera