torsdag 9 februari 2012

i nöd och lust i tio år

 
Tio år, tiden går fort när man har roligt...



Godmorgon torsdag.

Idag är inte alls en vanlig dag, utan vår tioåriga bröllopsdag! Tänk att tio år har gått sedan jag stod där i kapellet och grät så mascaran rann, med varenda sittplats full av familj och goda vänner. Gravid i femte månaden med ett stadigt tag om den stora kärlek bredvid. Den där karln som jag fick åka ända till Màlaga för att hitta. Den där karln som gör livet så enkelt att leva. Den där karln som är min klippa här i världen. När jag yr runt som en snöstorm full av nya infall och idéer, känslostormar och skratt och tårar står han där som urberget självt. Får ner mig på jorden lite med sitt lugn. Låter mig landa mjukt och tar hand om det praktiska. Plockar ur diskmaskinen och badar barnen, bygger kök och sågar ner träd, släpar hem antikviteter jag köpt på stadsauktionen utan att knorra allt för mycket, tar de tidiga morgnarna med pigga smågryn och släpper ut katten på natten.

Tio år är en lång tid. Men mycket har hänt. Tre barn har vi fått; två linluggar som jag bar i magen och en liten prinsessa som vi reste jorden runt för att hämta hem. Två hus har vi renoverat. Och så mycket glädje och lite sorg och nöd och lust som har passerat. Tio år fulla av livet självt helt enkelt.

Idag hinner vi inte fira så mycket, men till helgen blir det nog lite mer. Hoppas att ni också får en fin dag! 

Lite extra kärleksfulla kramar.




9 kommentarer:

  1. Vad vackert du skriver om er kärlek!! :) Det är underbart att ha funnit sin andra hälft! :)

    SvaraRadera
  2. Åh stort grattis. Kärlek, det finns inget som det!

    SvaraRadera
  3. stora kramar till er! hoppas kommande 10 år blir lika fina...
    fast kanske inte lika mycket renovering :)
    ha en underbar helg

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på er bröllopsdag!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Ett jättestort grattis på bröllopsdagen. Den är värd att fira ordentligt.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Och tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  7. och två hus som ni renoverat!! Waow!! Med tre barn! Alltså jag är helt slut efter ett och tänker aldrig mer;) Br ajobbat och stort grattis igen. Hoppas ni haft en riktigt skön helg.

    SvaraRadera
  8. Vilken kärleksförklaring, verkar var en riktigt fin man du har! Grattis och tack för en fin blogg med så mycket vacker inspiration!

    SvaraRadera