tisdag 3 januari 2012

klar med julen




Jag sorterar och rensar lite här och där i livet.

Det är dags för lite nytt. Lite nya tankar. Lite nya idéer. Lite ny energi. Lite ny glädje. Inte för att det har varit så värst glädjelöst innan, men man fastnar så lätt i ekorrhjulet och har för bråttom för att fundera över varför man gör det man gör. Nu är det dags att fundera. Och jag funderar allra bäst när jag gör något riktigt praktiskt. Som att städa. Så julen är utstädad. Inte ett enda litet granbarr finns kvar. 

Där granen stod står ett litet antikt bord och väntar på att få sällskap av en rottingfåtölj, så att mannen kan sitta där och småprata med mig när jag lagar mat. Eller så kan jag sitta där när mannen plockar och diskar. Precis i den hörnan värmer också vårsolen så där extra skönt. Det kan nog bli bra. Visst?

Kram till nästa gång.  
 


Bordet är flera år gammalt och kommer från en antikaffär här i kvarteret.


 

4 kommentarer:

  1. Hej! Det låter hur mysigt som helst! Här finns inte heller ett enda granbarr kvar, så otroligt skönt! Nu står fräscha blommor i fönstren istället, och vanliga lampor igen :-)

    Tack för att du bjuder på så fina bilder av ert vackra hem! Ert kök är så underbart, säkert värt allt arbete som ligger bakom!

    Blev jag måntro din 39000 besökare? Kul!

    Ha en fin dag! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Det låter väl jättebra, speciellt alternativet där du sitter och mannen plockar! //kram maria

    SvaraRadera
  3. Det blir bra det :-)

    Julen ska ut imorgon, jag är färdig med julen. hemma hos mig varar den inte ända till påska.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Du har ett fantastiskt vackert hem!!

    SvaraRadera