söndag 25 december 2011

juldag och nypiffad hall

 
Jaa, den mycket efterlängtade TineK-lampan har hittat hit. Svart och fin i allt det vita :) Spelbordet är ärvt,
kistan har hängt med länge, favvohunden kommer från Edblad och korgen med lock (så praktisk för allt
jox som alltid samlas i hallen) är från Senegal, lite afrikanskt måste jag ha för att få rätta hemkänslan!



Oj, vilken skön juldag vi har här i villa N!

Inte mycket till julkänsla i och för sig med plusgrader och strålande sol utanför fönstret. Men vad gör det, det är ljust och skönt! Idag lät fina familjen mig få sovmorgon ändå till klockan tio ( t i o ! ), jag tror inte jag har sovit så länge sedan tonåren, om ens då. Men det behövdes :) Idag ska vi ge oss i väg och köpa en ny dvd-spelare (vår har varit trasig i evigheter, men vi har liksom inte haft tid att sakna den...) och sedan ska jag bädda ner hela familjen i dubbelsängen och där ska vi ligga och titta på familjefilmer heela jullovet!

Kram och god fortsättning!


2 kommentarer:

  1. Jättefint ni har gjort i hallen! Här har vi också handlat dvd/hemmabio idag, så här är det filmkväll! God fortsättning!//kram maria

    SvaraRadera
  2. Så jättefint!!! Älskar fjärilstavlan!

    SvaraRadera