tisdag 27 december 2011

att ha hittat något försvunnet

 



Oj, vad jag har letat!

Trodde jag blivit knäpp, för vem kan slarva bort en hel matta? Köpte en urfin plastmatta till köket redan i början av renoveringen som jag visste skulle passa precis. Sedan har jag flyttat runt den allt eftersom vi renoverat då den hela tiden har legat i vägen. Men sedan när allt var klart var den spårlöst försvunnen. Jag har letat igenom hela huset, alla bra-att-ha-ställen, men den fanns bara inte. Ända tills idag. Hittade den precis i den garderob där jag har letat tusen gånger (Hur skumt är inte det? Misstänker nästan att vi har en liten hustomte som har spelat mig ett spratt...) och idag bara fanns den där!

Hur som helst, nu är den på plats och min lille skrutt har inspekterat den och godkänt den :) Nu börjar det dra ihop sig till träning, huwha!

Kram och ha en mysig kväll!

 

3 kommentarer:

  1. Det brukar hända hemma hos mig också, man letar och letar, men prylen finns ingenstans. Sen nångång när man inte ens letar efter den prylen så hittar man den. Det är som att den inte hittas förrän den själv vill bli funnen. Konstigt. Jättefin var mattan iallfall! :)

    SvaraRadera
  2. Oh!! Vilket vackert kök och hall!! Blir lite "avis",får bearbeta gubben nu känner jag. Ni är så ortoligt duktiga och kreativa, så sträck på Er!
    Du är duktig på att piffa och få till det med känsla. Skönt att se din fina blanding av gammalt och nytt. Så supermysigt!!
    Undrar också var du köpt de fina muggarna och mattan på bilden?
    Ha ett gott slut och ett gott nytt år!

    kram
    Malin/Gbg

    SvaraRadera
  3. Hej fina ni och tack för positiva ord! Kan man aldrig få nog av :) Muggarna köpte jag på Indiska för ca ett halvår sedan, kanske lite mer. Är osäker på om de finns kvar, har själv inte sett dem sedan dess. Mattan har jag köpt i en liten lokal butik där jag bor men har sett att bla Pappelina har liknande.

    SvaraRadera