måndag 7 november 2011

saknad klädkammare

 
När vi renoverade sovrummet hittade vi en dold dörr i ena väggen, perfekt för en klädkammare.
Så vi satte upp en vägg och knyckte lite yta från loppans rum intill och vips (det känns vips i efterhand,
när vi höll på tog det sin tid :)) hade vi en walk in closet i anslutning till sovrummet.


Oj, vilken trött måndag!

Varför är det så? Man har nyss haft helg och känner sig full med energi och så har man en enda arbetsdag (som bara är sådär normalstressigingetutöverdetvanliga) och allt man vill är att krypa ner under täcket och sova i en vecka eller två. Visserligen var mina små sötnosar inte särskilt söta idag utan mest gnälliga och inte en gnutta sol har vi sett på hela dagen, men såå illa var det ändå inte. Är det kanske hösten som har slagit till?

Jag vet att jag lovade er bilder på mina vintage-fynd från igår, men det var så mörkt när jag kom hem att det var helt omöjligt att ta några vettiga bilder. De kommer en annan dag! Hittade istället en gammal bild (från i våras) på vår (min, älsklingen tror att det är vår, men egentligen är det min :)) klädkammare. Och jag saknar den! Numera rymmer den också flyttlådor med köksgrejer, två stoora taklampor, en tv och en hel massa nyköpt kökspiff som väntar på att köket ska bli klart. Det är ett helt äventyr att få tag i några kläder om morgnarna. Tänk att den faktiskt kan se ut så här, färgkoordinerad och prydlig. Ännu en morot att skynda på med det där köket!

Kram och hoppas ni har piggare måndagar därute!


 

4 kommentarer:

  1. Japp, låter som en riktig mÅndag. Rätt likt min egen faktiskt. Barnen var supertrötta o särskilt min 5 åriga dotter ville inte samarbeta i morse... Nu har jag intagit soffan m iphone i ena handen o fjärrkontrollen i den andra. ;)

    SvaraRadera
  2. Å hela ert hus är en DRÖM! Ska bli så spännande att se det när du sen har inrett köket;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  3. Snart, snart kan du nog "reclaima the closet"... Det är ju helt klart en fröjd att leta kläder i ett så där snyggt utrymme! :-)

    SvaraRadera
  4. Walk in closet, så härligt att ha :-)

    Visst är det så att mörkret har fått ett grepp om oss.

    Ha det fint

    SvaraRadera