fredag 2 september 2011

vernissagedrömmar



Nöjd och belåten denna fredagskväll!

Men aningen trött. T opererade sig i morse och allt gick strålande. Bara någon timma efter att han vaknade ur narkosen ställde han sig upp, klädde på sig och undrade när vi skulle åka hem. Världens duktigaste nioåring! Och världens duktigaste nioåring behöver ju en present, så när vi kom hem hade pappan uppfyllt den största önskningen och installerat en egen tv på rummet för tv-spelande och filmtittande. Så det har inte varit några problem att hålla denna nyopererade skatt stilla i sängen idag :)

Nu är det bara ett barnkalas för sötaste lillskruttan och hennes små vänner att klara av i helgen, sedan kan jag lägga denna vecka till handlingarna. Egentligen är det ju det roligaste man kan tänka sig att ordna kalas för en fyraårig skatt, men en mamma har bara ett visst mått energi (jag tycker ändå att min energi brukar räcka bra långt) och min börjar sina så smått. Men en god natts sömn så är jag nog på banan igen och blåser ballonger och pyntar lekstugan!

Hittade denna ljuvliga bild på matsalen i Malene Birgers hem (vars hela hem är helt underbart by the way) och precis en sådan tavelvägg vill jag ha bredvid matbordet i köket. Jag tänker mig en härlig vernissagekänsla med blandad kompott av svartvita fotografier, barnteckningar och konst. Har hittat tavellister på Bruka på 160 cm som kommer att passa perfekt på vår vägg. Och tavlorna har jag ju redan. Så nu återstår bara det yttepyttelilla projektet att bygga klart köket...

Kram!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar