tisdag 26 juli 2011

en mellandag



Hej denna lite sömniga sommartisdag!

Jag vet inte hur det är med er, men själv känner jag mig lite trött och sliten. Händelserna i Norge har berört mer än jag trodde, de har krupit under skinnet och trots att jag inte är personligt drabbat känner jag sorg. Hela tiden de fasansfulla berättelserna från ön malande i bakhuvudet. Försöker stänga av, men det är inte lätt.

Vår semester är dessutom i lite mellanläge, då vi är hemma i stan och bygger för fullt på köket. Vi fortsätter med det i någon vecka till innan vi avslutar med ett par lugna veckor i sommarhuset. Bygget går framåt och rörmokaren och elektrikern är äntligen klara. De momenten är de enda där vi tar hjälp av hantverkare. Har ännu inga bilder att visa er, så det blir några kort på huset i stället. Det är ju så roligt med före och efter, så varsågoda! Villa N för sju år sedan och villa N idag. Mycket vatten har runnit under broarna :)

Plåttaket utbytt till återvunnet tegel.
Fönster bytta till kopior av originalfönster. Målade för hand (av moi) med linoljefärg.
Fasaden nerknackad och omputsad med kalkbruk.
Den gula kulörfärgen bytt från plastfärg till kulturkalkfärg med ett varmare naturligt pigment.
Ny skorsten, nya fönsterbleck och nya stuprör.
Nytt staket byggt inspirerat av staketet runt koloniträdgårdarna på Skansen.
Ny uteplats byggd (och en till ska byggas med utgång från glasdörrarna som ni ser).
Liten lekstuga som skymtar i hörnet uppförd av återvunnet material.

Pust! Och det var bara utsidan... 

Kram så länge!




3 kommentarer:

  1. oj vad ni jobbar! jag tycker också det här med norge har tagit hårt; även om jag inte är drabbad direkt, //kram maria

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har! Håller helt med dig om att händelserna i Norge känns fruktansvärt tunga och svåra att förstå.

    Vilket underbart hus ni har, ett riktigt drömhus enligt min smak.

    Kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera