lördag 23 juli 2011

en födelsedag kantad av svartaste sorg

 


Idag finns inga ord. Bara sorg.

Det som har hänt i Norge är så smärtsamt att det knappt går att prata om. Den oerhörda ondskan och sorgen. Så skör är livets tråd. Det river i hjärtat och man kan inte annat än gråta. Både som medmänniska och som mamma. Jag vill börja det här inlägget med att skicka all min omtanke till mina norska läsare. Vi delar er sorg.

Jag funderade länge på om jag alls skulle göra ett inlägg idag. Livet har stannat upp och energin räcker nätt och jämnt till att bearbeta det hemska som har hänt. Hur som helst blir det några rader idag. Det känns ändå lite bättre så. Min älskling fyller år idag och vi åkte in till staden som planerat, då de två stora barnen redan var hos mormor och morfar och ett avbrott från nyhetsbevakningen kändes nödvändig. En stilla födelsedagslunch intogs på gården utanför Gysinge Byggnadsvårds butik på Östermalm. En ljuvlig oas mitt i stan som jag verkligen vill rekommendera. Underbar butik, god mat och en fantastisk miljö.

Ta hand om er och era kära. Många kramar.



 
Fantastisk miljö mitt i stan.
 

 
Lunch i skuggan på gården utanför butiken.
 

1 kommentar:

  1. Världen är ur led men livet måste ändå gå vidare.

    Ha det fortsatt fint

    SvaraRadera