onsdag 11 maj 2011

tusen och en inredningsidéer



Redan onsdag, vad fort tiden går!

Snart är det helg igen och dagarna susar förbi. Ibland skulle man vilja dra i bromsen och stanna tiden en liten stund. Sitter här med dörrar och fönster öppna och njuter av den härliga kvällen medan småskatterna tittar på Bolibompa. På renoveringsfronten är det lite lugnt den här veckan, jag tror att vi alla kände att vi behövde pusta ut lite. Vi funderar fortfarande kring golvbehandlingar och just nu lutar det åt vitbets och matt lack...

Samlar inredningsidéer så länge, något jag aldrig tröttnar på :)  Titta på trappan hör ovanför; pärlspont precis som vi har och olivträd fick jag ju i present (men mina står i trädgården). Men svart trappräcke - så fint! Är så sugen på att måla om vårt, gillar att det ser så genuint ut, och så inbillar jag mig att små kladdiga märken efter smutsiga barnafingrar syns mindre.



Ljuvlig glasveranda - och titta på golvet! Väcker habegär.



  
Vacker hall! Så fint med det vita och svarta. Ovanligt, men effektfullt, att måla det nedre väggfältet svart. Ja, inspirationen tar aldrig slut :)


Hoppas ni får en fin kväll. Kram Fru N.



Bilder lånade från skonahem.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar