tisdag 19 april 2011

schablonmålning



Nu är det påsklov mina vänner!

Många långa härliga lediga dagar tillsammans med min fina familj, såå underbart! Och sol ska det vara med :) Ska bara skrota i trädgården, pussa på barnakinder, äta påskgodis - och blogga lite med er förstås.

Tänkte visa några bilder på väggen i sovrummet. Vi har ju snedväggar i alla sovrummen på övervåningen och man behöver hitta på något med dem, annars blir de bara stora och vita. I skatternas rum har vi satt tapet, men i vårt sovrum ville jag prova schablonmålning. Hade sett ett så fint mönster på en gotlandsgård i en inredningstidning, så jag förstorade bilden så gott jag kunde och ritade av mönstret på fri hand. Därefter köpte jag schablonplast, finns bland annat att beställa från Gysinge, och kopierade mönstret, skar ut det med skalpell och måttade upp hur det skulle sitta på väggen. Sedan var det bara att stöppla på färgen. Lite pilligare än att tapetsera, men mycket personligare! Och så blir ju mönsterpassningen perfekt anpassad efter väggen :) Nedan ser ni en närbild på mönstret.

Nej, nu är det nattning av trötta småskruttar som står på schemat! Ha en fin kväll. Fru N.
 







1 kommentar:

  1. Jättefin shablonvägg har ni gjort schablonen själv?

    kram Marina

    SvaraRadera